מה זה שיווק שותפים?

שיווק שותפים (affiliate marketing): מה זה ואיך עושים מזה כסף? – מדריך קריאה

"איך אני עושה כסף מהפוטנציאל האדיר הזה?" אחד מהערוצים הנכונים ביותר ליזמי דיגיטל היא פעילות שיווק שותפים או בשם המוכר יותר affiliate marketing.

שיווק שותפים (Affiliate Marketing) הן מן השיטות הפופולריות ביותר ברשת לעשיית כסף ובניגוד לשיטות רבות אחרות שנחשבות כמעשים מפוקפקים במקרה הטוב (כדוגמא dropshiping) ופליליים במקרה הרע, תכניות שיווק שותפים הן חוקיות לגמרי ופוטנציאל הרווח בהן הוא אדיר. אין פלא שכבר שנים רבות שתכניות כאלה נמצאות בראש רשימת הדרכים להרוויח כסף באינטרנט, לייצרת הכנסה פאסיבית וקבועה.

אז איפה נרשמים ומתי מתחילים לראות את הכסף הגדול?
ראשית עלינו להבין מהי השיטה, ולשם כך נתחיל מההתחלה.

מהו שיווק שותפים?

באופן כללי, שיווק שותפים (affiliate marketing) עובד באופן הבא:
 
אדם שיש לו אתר אינטרנט, בין אם מדובר בבלוג אישי קטן וצנוע, פורטל נישתי מוביל בתחומו או עמוד עסקי בפייסבוק, ממליץ לגולשים או לעוקבים שלו על מוצרים או שירותים של חברה כלשהי.
 
אותו אדם, להלן "השותף", מעודד את הגולשים ללחוץ על קישור, למלא פרטים ו/או לבצע רכישה. כל גולש שהוסיף פרטים ו/או כל גולש שמבצע רכישה, מזכים את השותף (בעל האתר) בעמלה שסוכמה מראש מול החברה.
 
לדוגמה, נגיד וראיתם אישה חטובה בעלת ממצאים אדירים, ישבן מחוטב, בטן מחוטבת ועוד וממש בצד ימין תראו תמונה הממליצה על דיאטה חדשה שנכנסה לשוק וכל שעליכם לעשות עכשיו הוא לגשת ללינק שמצורף לכם ללחוץ, לרכוש ובעוד חודש מהיום את בדיוק כמו אותה גברת מחוטבת.
 
זה שיווק שותפים ובאותו הרגע גרמתם לארבעה גורמים שונים להרוויח:
  • אותה הגברת שרכשה קורס ובעוד חודשיים מהיום תהיה צעירה וחטובה
  • המפרסם, כלומר בעל הדיאטה שהצליח למכור בעזרתכם את השרות\מוצר שלו
  • השותף, שזה בעצם אני\את\אתה בעל הבלוג\האתר שפרסם את הדיאטה
  • ורשת השותפים, היא המתווכת בין השותף לבין המפרסם. מיד נרחיב אודותיה.

בואו נכיר קצת יותר לעומק את הצצדים המשתתפים

הקונה: זהו המשתמש שמבקר באתר של השותף, נחשף למוצר ובשאיפה גם רוכש אותו או לכל הפחות ממלא את פרטיו בטופס הייעודי שמצרף אותו למאגר הלקוחות הפוטנציאליים.
 
השותף: זהו בעל האתר, הבלוג או עמוד הפייסבוק.
בימינו בניית אתר אישי הפכה לפעולה פשוטה למדי (wix), ולכן כמעט כל אחד יכול לעשות זאת כך שכמעט כל אחד יכול להיות שותף.
מה שחשוב הוא שבאתר של אותו שותף יהיו פרטים, סקירות, הפניות או המלצות שנוגעות למוצר כלשהו הנמכר באתר של המפרסם, בצירוף קישור מיוחד אל עמוד המוצר – קישור המכונה "קישור שותף" (Affiliate Link) ומאפשר מעקב אחר מספר הגולשים המדויק שהגולש הפנה אל האתר ואשר ביצעו בו את הפעולה הרצויה.
מעקב זה הוא שישמש לאחר מכן לחישוב העמלות והסכום לתשלום של המפרסם לשותף או של רשת השותפים, המתווכת, לשותף.
 
המפרסם: זהו עסק, חברה או כל מי שמוכר מוצר או שירות באופן מקוון ומעוניין שכמה שיותר גולשים יגיעו אל עמוד המוצר שלו ויבצעו רכישה.
מפרסמים מסוימים נוהגים גם להסתפק בגולשים שמגיעים אל עמוד המוצר וימלאו את פרטיהם – מה שמכונה בשפה המקצועית "ליד" (Lead), ואז נציגים מטעם המפרסם יצרו קשר עם המתעניינים ויסגרו את העיסקה, או לחלופין תסגר עסקה דיגיטלית כלומר הקונה ירכוש את המוצר\השרות דרך האינטרנט ישנם אף חברות שמוכנות אפילו לשלם לשותפים בעבור חשיפות, כלומר צפיות של גולשים במוצרים שלהם.
 
רשת השותפים: היא הדבק שמחזיק את הכל יחד. היא זו ששותלת עוגיית מעקב קטנה, מעין קוד זמני ולא מזיק בדפדפן של הקונה כאשר הוא מגיע לאתר של המפרסם דרך אתר השותף, ובאמצעותה ניתן לדעת שהפעולה שבוצעה (רכישת מוצר או מילוי טופס) מזכה את השותף בעמלה המוסכמת מראש; ובסופו של החודש, הרשת היא זו שמעבירה את התשלום לשותף.
 

רשתות שיווק שותפים פופולריות:

Amazon – ענקית הקניות המקוונות מארה"ב
ClickBank – המתמקדת במוצרים דיגיטליים
CJ Affiliate – חברת ענק המתמקדת במגוון מוצרים
חברת הענק סקינדו – sekindo
ועוד מגוון גדול של חברות בארץ ובעולם

מהם היתרונות של שיווק שותפים

עבור המפרסם היתרונות ברורים מאליהם:
שיווק שותפים הויא אפשרות להגדיל את החשיפה של המוצר או השירות של המפרסם, לעודד מכירות לקהל יעד מפולח היטב מבלי לשלם מקדמות אלא רק לאחר קבלת תוצאות, בכמה מילים פשוטות רווח ללא הפסד

בעצם, גם עבור השותף מדובר ביתרונות מובהקים מאוד:
מדובר בהזדמנות למכור סחורה של גורם שלישי מבלי לשאת בעלויות או באחריות של ייצור, רכישה או אחסון, ואם עובדים עם רשת השותפים המתאימה – פוטנציאל הרווח עשוי להיות עצום ותכניות שיווק שותפים יכולות להפוך להכנסה פאסיבית נאה, בפרט אם אתר השותף עוסק בנושאים רחבים מספיק, כגון בריאות או טיפוח, מגוון המפרסמים שהוא יכול לעבוד איתם רחב ומאפשר לו גמישות רבה.

ראוי להבהיר: לא מדובר בכפתור קסמים, יש להשקיע זמן בלמידה, שיווק שותפים מורכב מ-2 מילים, החלק של השותפים הינו חלק שקל לביצוע אך החלק של שיווק דורש למידה ,אמנם עצם העובדה שניתן לבצע זאת מכל מקום אפשרי ובכל שעה מותירה בידינו את ההחלטה עד כמה אנחנו רוצים להשקיע ממשאבינו על מנת להגדיל את הרווחים, אבל בשום פנים ואופן אל תמהרו להתפטר מהעבודה, ההתחלה תהיי הכנסה נוספת או פאסיבית, רק לאחר שתתחילו בזרם יציב של הכנסה תוכלו לעזוב את עבודתכם הקבועה ולהפוך לעצמאיים.

כמה כסף תוכלו להרוויח בשיווק שותפים?

התשובה לשאלה זו תלויה בחמישה גורמים:
  • עד כמה רשת השותפים שעובדים איתה יעילה ואמינה.
  • מהן העמלות ושיעורי ההמרה שהוסכמו מראש עם המפרסם שעובדים איתו.
  • רמת המחויבות שלכם.
  • ועומק הידע שלו בנישה בה הוא עוסק, יחד עם מוכנות ללמוד עוד ועוד על מנת להגדיל את ההצלחה.
  • איפה למדתם? האם רכשתם קורס דיגיטלי או שמה עשיתם החלטה נכונה והתחלטתם ללמוד באופן פרטי
במילים אחרות, יש שותפים שייקח להם כמה חודשים טובים לעשות מכירה אחת, לעומת אחרים שירוויחו 500 דולרים בשבוע. באינטרנט. בכל שעה ובכל מקום. באופן חוקי לגמרי.

איך מצטרפים לתוכניות שיווק שותפים?

ראשית עליכם לבחור נישה (תוכלו להתחיל את המדריך המלא כאן)
כדאי שזה יהיה משהו שמעניין אתכם, שלא אכפת לכם ללמוד אודותיו ושתוכלו לכתוב עליו.
חפשו נישה משתלמת, כזו שבה יש מגוון רחב של מוצרים שאפשר לקדם, רצוי עם תחרות נמוכה, וכמובן ודאו שהעמלות משמעותיות מספיק על מנת שיהוו רווח של ממש בכל פעם שתתבצע מכירה.
 
הצעד הבא הוא להירשם בחברה טובה של רשת קישורים. לחברה טובה יהיה אכפת מהשותפים שלה, משיעור העמלות שהם מרוויחים וכן הלאה.
כדאי לדעת ששיעורי העמלות נעים על פני טווח רחב בתלות במפרסם וברשת השותפים – החל מ-1% ועד 80% מסכום המכירה(!).
 
כמובן שאם מפרסם מסוים מציע לכם עמלה נמוכה מדי לדעתכם, אינכם חייבים לבחור בו אלא להמשיך לחפש מפרסם אחר; ומאידך, אל תזלזלו בעמלה של 1$ לכל מכירה של 50$. דולר לדולר, זה עשוי להצטבר לסכומים יפים מאוד בסופו של דבר.
 
לאחר שבחרתם את רשת השותפים ואת המפרסם, כדאי להכיר בעצמכם את המוצר שאתם עומדים לקדם באתר שלכם.
 
אחרי הכל, אתם עומדים להמליץ לגולשים שמגיעים לאתר על המוצר הזה, כך שאתם אתם עומדים להעיד מניסיון אישי – מוטב שהוא אכן יהיה קיים. הדבר יעזור לכם להגביר תחושת האמון של הגולשים במוצר.
 

אמצעי שיווק בתכנית שיווק שותפים

אם יש לכם אתר שעוסק בנושא שרלוונטי למוצר שאתם מקדמים, הצעד הראשון הוא להתחיל להעלות תוכן מתאים.
מצד שני, יש היום שפע של אמצעי שיווק אחרים אשר מאפשרים גם למי שאין לו אתר להפוך לשותף – בעזרת שימוש בפלטפורמות חיצוניות על מנת לקדם את המוצרים ו/או השירותים של המפרסם.
 
הנה כמה דוגמאות:
בלוגים: אם האתר שלכם איננו קשור למוצר שאתם מנסים לקדם, או אם אין לכם אתר כלל, באפשרותכם לפתוח בלוג על גבי פלטפורמה חינמית כגון וורדפרס או וויקס הישראלית. את הבלוגים הללו תוכלו לעדכן בכל פעם שתהיה לכם פיסת תוכן חדשה
מי שאמור לבצע את הרכישה של המוצר הם הגולשים האנושיים ולא מנועי החיפוש, אז השאירו בצד את כל ענייני מילות המפתח והאופטימיזציה, ופשוט כתבו תוכן מעניין.
תוכלו גם לשלב קריאות הנעה לפעולה בסוף כל פוסט, כגון "הקליקו כאן לרכישת מוצר כזה וכזה וקבלו הנחה מיוחדת רק לקוראי הבלוג", או בסגנון דומה.
 
שיווק ברשתות החברתיות: גם פרופיל הפייסבוק שלכם, אישי או עסקי, הוא מתחם מקוון שאפשר לפתוח בקלות, במהירות ובחינם, וכמוהו פרופילים ברשתות חברתיות אחרות.
להבדיל מבלוג, רוב הרשתות החברתיות נחשבות למקומות תזזיתיים ומהירים יחסית, כך שאת הפרופילים שלכם תצטרכו לעדכן בתדירות גבוהה, ומאידך הפוסטים בהם בדרך כלל יכולים להיות קצרים יותר.
יתרון נוסף של רוב הרשתות החברתיות הוא אפשרות השיתוף המובנית בהם – כך שבאופן תאורטי תוכלו לשלוח את לחמכם על פני המים ביעילות רבה.
 
פורומים: עליכם להיות זהירים כאשר אתם מפרסמים בפלטפורמה של מישהו אחר, אולם כל עוד אינכם מפריזים בהודעות ומקפידים לתת בהן ערך של ממש לקוראים, בהחלט יתכן שיש מי שיאפשרו לכם להזכיר את המוצר המדובר בפורומים שלהם.
 
שיווק במנועי החיפוש: קידום ממומן הוא אחת הדרכים היעילות לשווק כל מוצר ברשת, אבל כאן כבר תצטרכו להיפרד מכמה שקלים – מה שיתקזז עם העמלה שתקטפו בהמשך ויקטין את הרווחים שלכם.
כלומר בשעה שאתם מגיעים ללקוח האידיאלי שלכם, פייסבוק גובה תשלום, התשלום יכול להיות 5-10 שקלים ליום או 1000-10000 שקלים ביום.
אתם הם אלו שקובעים מהו התקציב שלכם לשיווק ממומן.
יחד עם זאת, פרסום ממומן במנועי החיפוש עשוי להיות לקצר תהליכים בצורה משמעותית, בעזרת שיווק ממומן בפייסבוק הנכם יכולים להגיע עם התוכן השיווקי שלכם אל אותם לקוחות פוטנציאלים ולבצע אופטימיזציה מעת לעת.

לסיכום כמה מילות פרידה

אנחנו נמצאים באוגוסט 2018, העולם עובר לתעסוקה דיגיטלית, כל אחד מחפש לו עסק דיגיטלי שיוכל להכניס לו עוד כמה אלפי שקלים לכיס ללא מאמץ ובזמנו הפנוי.
 אם גם אתם רוצים לפתוח עסק דיגיטלי משלכם ולהתחיל לייצר הכנסה זה הזמן ליצור קשר ולהתחיל את העסק הדיגיטלי הראשון שלכם.

צריכים עזרה? צרו קשר

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

סגירת תפריט
Call Now Button

איך לעשות כסף בשיווק שותפים

6 שעות של הדרכה איכותית

שיווק שותפים באמזון

בכדי להפוך ל SELLER באמזון למדתי כמה חוקים על תרבות הצריכה האינטרנטית בישראל.
מרבית הצרכנים הדיגיטליים רוכשים בעלות של 650 ש״ח באתר ואנשי הפריפריה אף רוכשים בעלות גבוה יותר.

אמזון מספקת לכם פלטפורמה למסחר אינטרנטי ומתגמלת אתכם בעמלות יפות.

הוסיפו פרטים ונתחיל